زمانی که سرامیک ها قدیمی می شوند و زیبایی ظاهری خود را از دست می دهند یا به هر دلیلی می شکنند نیاز به تعویض آن است. اما تخریب سرامیک های قدیمی و نصب سرامیک جدید، هزینه و زمان زیادی می برد، به همین دلیل بیشتر مواقع افراد از این کار صرف نظر می کنند. با پیشرفت صنعت ساختمانی، چسب هایی تولید شدند تا به جای کندن سرامیک، سرامیک جدید را روی سرامیک قدیمی بچسبانید. سرعت بالا کار، صرف زمان و وقت کمتر و … مزایا چسباندن سرامیک روی سرامیک است. هر کاری در کنار مزایایی که دارد، معایب نیز دارد. ما در این مقاله سعی داریم روش های چسباندن سرامیک روی سرامیک، معایب و مزایا چسباندن سرامیک روی سرامیک و… را برای شما توضیح دهیم پس با ما همراه باشید.

چسباندن سرامیک روی سرامیک

درست است که چسباندن سرامیک روی سرامیک امری مقرون به صرفه است اما ممکن است بعد نصب دچار مشکل شوید. اما معایب چسباندن سرامیک روی سرامیک عبارت اند از:
نصب سرامیک روی سرامیک باعث افزایش ارتفاع می شود به همین دلیل ممکن است در حمام و سرویس بهداشتی، در باز و بسته نشود. هم چنین چون حمام و سرویس بهداشتی مکان های مرطوب خانه هستند در صورت از بین رفتن بند کشی سرامیک جدید، سرامیک زیر نم می گیرد و چون عایق بندی صورت نگرفته به هر دو سرامیک آسیب وارد می شود.
همانطور که گفتیم چسباندن سرامیک روی سرامیک باعث ارتفاع می شود. پس اگر از این روش استفاده کردید باید درب را متناسب با ارتفاع سرامیک برش دهیم . همین کار یک هزینه اضافه به شمار می آید.
این روش برای سطوحی کاربرد دارد که تمام سرامیک ها سالم باشند و لق و شکستگی نداشته باشند.

5نکته حائز اهمیت برای چسباندن کاشی روی کاشی

نکته اول: قبل از شروع کار، باید سطح سرامیک بررسی شود.
نکته دوم: قبل از چسباندن سرامیک روی سرامیک حتما شرایط را بررسی کنید. مثلا لوله سرامیک قدیمی نشتی می کندو شما قبل از اینکه مشکل را رفع کنید اقدام به نصب سرامیک جدید کردید، به همین دلیل شما پس از مدتی مجبور به کندن هر دو سرامیک می شوید و این خودش یک هزینه اضافی است. پس قبل از کار مشکلات پایه را رفع کنید.
نکته سوم: به طور متوسط برای هر متر از سه تا چهار کیلوگرم چسب استفاده می شود. البته باید به این نکته توجه داشت که اگر سرامیک قبلی لق یا شکسته باشد از چسب بیشتری استفاده می شود. اگر سرامیک لق باشد باید آن را جدا کرد و با چسب چسباند و سپس سرامیک جدید را روی آن نصب کرد. هم چنین اگر سرامیک شکسته باشد، باید سرامیک شکسته را جدا کرد و فضای آن را با چسب پر کرد و سپس سرامیک جدید را نصب کرد.
نکته چهارم: حتما از چسب با کیفیت برای چسباندن استفاده کنید چون چسب بی کیفیت هزینه اضافی برای شما رقم می زند و شما مجبورید دوباره هزینه کنید و سرامیک را بچسبانید.
نکته پنجم: برای نصب سرامیک روی سرامیک با استفاده از چسب کاشی و سرامیک کاری، از یک فرد متخصص استفاده کنید زیرا تراز بودن سرامیک ها در این روش مهم است که نیاز به مهارت دارد.
دیجی کاشی وبسایت معتبری است که در زمینه فروش انواع کاشی و سرامیک با تنوع رنگ و طرح بالا فعالیت دارد. هم چنین در این وبسایت انواع چسب های کاشی و سرامیک به فروش می رسد. شما با مراجعه به این وبسایت می توانید محصولات متنوع را مشاهده و خرید نمایید.